Spar 25%

BMW 3 E36 92-97 Rear Integrated BC-Racing Coilover Kit BR-RH

BMW, BC Racing
Gammel pris: 17200 .-
12900 .-
Du sparer: 4300 .- (25%)
220293
Leveringstid 7-21 virkedager.
+

BMW 3 E36 92-97 Rear Integrated BC-Racing Coilover Kit BR-RH

BR-serien fra BC-Racing er et anerkjent og kvalitetssikkert produkt. Coiloverne er utviklet for gate- og banbruk. Vi i Racespec har solgt utallige av disse kittene uten noen form for negativ opplevelse. Fabrikken lager hvert enkelt kit på bestilling og det er flere alternativer når det gjelder stivhet, høydemuligheter i form av extra-low alterantiver, hardhet- og camberjustering. Kontakt oss på 900 63 368, kundeservice@racespec.no eller via «Kontakt Oss» skjemaet om du har spesielle ønsker eller spørsmål.

  • Pillowball top feste
  • Camber justering
  • Justerbare dempere
  • Høydejusterbart
  • Topplagerfeste for fjær
  • Ekstra polstring rundt pakninger

BR coilverne bruker et stempel på 46mm i en demper på 53mm for å få maksimal utnyttelse av oljen. Ettersom en demper jobber varmes oljen opp og viskositeten endrer seg med temperaturen, som igjen fører til forandring i demperens karakteristikk. BC-Racing har utformet sine coilovere til å ha en så stor andel høykvalitetsolje at makstemperaturen blir lavere og dermed får man mindre endring i demperens ytelse. I tillegg til å benytte kvalitetsmaterialer er demperne trykksatt med nitrogen for å redusere «skumming» i oljen ved hard bruk. Levetiden øker og kjøreegenskapene holdes lenger.

Coiloverens nedre innfesting er justerbar og understellet kan derfor optimaliseres med riktig vektfordeling på hver demper. Ved riktig justering får man den perfekte balanse som sikrer maksimal utnyttelse av dekkenes gripeevne som gir høyere hastighet gjennom svinger og dermed lavere rundetider.

Dette justerbare festet gjør at bilen kan ha en bred variasjon av kjørehøyde – fra standard til så lavt at bilen ikke er kjørbar. Siden justeringen skjer i festet og ikke ved å komprimere fjær/demper beholder man karakteristikken til coiloveren uavhengig av hvilken høyde man ønsker å kjøre.

BR-serien har en 30-steg justering av demperne. Med denne funksjonen kan du justere hardheten til å passe din kjørestil eller bruk av bilen. Ved dragracing vil man gjerne ha et mykere oppsett på bakenden slik at kraftoverføringen går til bakdekkene, mens i drifting vil man kanskje ha et stivere oppsett bak og mykere oppsett foran. Mulighetene for å få understellet akkurat slik man ønsker det er gode med BC-Racing.

Pillowball tårnlager er standard på de fleste coiloverne i BR-serien. Disse er av aluminium og i motsetning til standard gummilager gir disse stivhet til understellet.

Om oppsettet tillater det inkluderes camberjustering i tårnlageret og gir dermed enda en justeringsmulighet for å optimalisere bilen for bruk på enten vei, bane eller til drifting.

Mange har gjort seg erfaringer fra andre coiloversett at rust er en utfordring, spesielt etter vinteren. BR serien behandlet med svart krommet stål som gir en levedyktighet for å tåle europeiske vintere med snø, salt og kulde. Aluminiumsdelene er anodisert mens resten av ståldelene er pulverlakkert og er med det godt rustet for nordiske forhold.

 

 

RM-serien fra BC-Racing er et anerkjent og kvalitetssikkert produkt. Coiloverne er utviklet for seriøs banebruk og for de som ønsker alle fordelene med et BR kit, pluss det lille ekstra. Fabrikken lager hvert enkelt kit på bestilling og det er flere alternativer når det gjelder stivhet, hardhet- og camberjustering. Kontakt oss på 900 63 368, kundeservice@racespec.no eller via «Kontakt Oss» skjemaet om du har spesielle ønsker eller spørsmål.

  • Inverted Monotube coilovere
  • Pillowball top feste
  • Camber justering
  • Justerbare dempere
  • Høydejusterbart
  • Topplagerfeste for fjær
  • Ekstra polstring rundt pakninger

RM-serien er unik med sin oppned monotube-teknologi. Avhengig av bilmodell kommer de med monotube på coiloverne foran, eller både foran og bak. Det som først og fremst skiller RM fra BR serien er at RM benytter oppned monotube fjærbein. Fordelene ved dette er at de snur plasseringen på olje- og gasreservoaret slik at dette er lenger unna navet samt bremser, som vil genere ekstra varme under ekstrem kjøring over lengre tid. Ved å flytte reservoaret til motsatt ende av coiloveren gjør også at vekten ligger nærere innfestningen til chassiet og for de som virkelig er kjennere gir enda bedre grep på ujevn bane og dumper.

Coiloverens nedre innfesting er justerbar og understellet kan derfor optimaliseres med riktig vektfordeling på hver demper. Ved riktig justering får man den perfekte balanse som sikrer maksimal utnyttelse av dekkenes gripeevne som gir høyere hastighet gjennom svinger og dermed lavere rundetider.

Dette justerbare festet gjør at bilen kan ha en bred variasjon av kjørehøyde – fra standard til så lavt at bilen ikke er kjørbar. Siden justeringen skjer i festet og ikke ved å komprimere fjær/demper beholder man karakteristikken til coiloveren uavhengig av hvilken høyde man ønsker å kjøre.

BR-serien har en 30-steg justering av demperne. Med denne funksjonen kan du justere hardheten til å passe din kjørestil eller bruk av bilen. Ved dragracing vil man gjerne ha et mykere oppsett på bakenden slik at kraftoverføringen går til bakdekkene, mens i drifting vil man kanskje ha et stivere oppsett bak og mykere oppsett foran. Mulighetene for å få understellet akkurat slik man ønsker det er gode med BC-Racing.

Pillowball tårnlager er standard på de fleste coiloverne i BR-serien. Disse er av aluminium og i motsetning til standard gummilager gir disse stivhet til understellet.

Om oppsettet tillater det inkluderes camberjustering i tårnlageret og gir dermed enda en justeringsmulighet for å optimalisere bilen for bruk på enten vei, bane eller til drifting.

Mange har gjort seg erfaringer fra andre coiloversett at rust er en utfordring, spesielt etter vinteren. BR serien behandlet med svart krommet stål som gir en levedyktighet for å tåle europeiske vintere med snø, salt og kulde. Aluminiumsdelene er anodisert mens resten av ståldelene er pulverlakkert og er med det godt rustet for nordiske forhold.

 

 

ER-serien fra BC-Racing er et anerkjent og kvalitetssikkert produkt. BC-Racing skilter med at dette er flaggskipmodellen av deres coilover. Det første som skiller den fra de andre produktseriene er at reservoaret for olje og gass er montert utenfor coiloveren. Videre kan rebound og kompresjon justeres individuelt, som gir sluttbruker total kontroll på oppsettet og hvilken karakteristikk bilens understell skal ha. Ved å montere reservoaret utenfor fjærbeinet får man økt mengden olje i selve demperen som fører til at makstemperaturen faller ytterligere og oljens viskositet holder seg lik uansett stressnivå og påkjenning under kjøring.

Muligheten for å individuelt justere rebound og kompresjon gjør at egenskapene ved for eksempel bremsing inn i sving kontra akselerasjon ut av sving justeres slik du som sjåfør ønsker. Finjusteringer for at bilen skal ha det optimale grep inn i, gjennom og ut av sving er helt opp til sjåfør og passer perfekt for den kresne og bevisste banefører.

Coiloverens nedre innfesting er justerbar og understellet kan derfor optimaliseres med riktig vektfordeling på hver demper. Ved riktig justering får man den perfekte balanse som sikrer maksimal utnyttelse av dekkenes gripeevne som gir høyere hastighet gjennom svinger og dermed lavere rundetider.

Dette justerbare festet gjør at bilen kan ha en bred variasjon av kjørehøyde – fra standard til så lavt at bilen ikke er kjørbar. Siden justeringen skjer i festet og ikke ved å komprimere fjær/demper beholder man karakteristikken til coiloveren uavhengig av hvilken høyde man ønsker å kjøre.

BR-serien har en 30-steg justering av demperne. Med denne funksjonen kan du justere hardheten til å passe din kjørestil eller bruk av bilen. Ved dragracing vil man gjerne ha et mykere oppsett på bakenden slik at kraftoverføringen går til bakdekkene, mens i drifting vil man kanskje ha et stivere oppsett bak og mykere oppsett foran. Mulighetene for å få understellet akkurat slik man ønsker det er gode med BC-Racing.

Pillowball tårnlager er standard på de fleste coiloverne i BR-serien. Disse er av aluminium og i motsetning til standard gummilager gir disse stivhet til understellet.

Om oppsettet tillater det inkluderes camberjustering i tårnlageret og gir dermed enda en justeringsmulighet for å optimalisere bilen for bruk på enten vei, bane eller til drifting.

Mange har gjort seg erfaringer fra andre coiloversett at rust er en utfordring, spesielt etter vinteren. BR serien behandlet med svart krommet stål som gir en levedyktighet for å tåle europeiske vintere med snø, salt og kulde. Aluminiumsdelene er anodisert mens resten av ståldelene er pulverlakkert og er med det godt rustet for nordiske forhold.

 

 

V1-serien fra BC-Racing er et anerkjent og kvalitetssikkert produkt. Coiloverne er utviklet for gate- og banbruk. Fabrikken lager hvert enkelt kit på bestilling og det er flere alternativer når det gjelder stivhet, høydemuligheter i form av extra-low alterantiver, hardhet- og camberjustering. Kontakt oss på 900 63 368, kundeservice@racespec.no eller via «Kontakt Oss» skjemaet om du har spesielle ønsker eller spørsmål.

  • Pillowball top feste
  • Camber justering
  • Justerbare dempere
  • Høydejusterbart
  • Topplagerfeste for fjær
  • Ekstra polstring rundt pakninger

V1 coilverne bruker et stempel på 44 i en demper på 50mm for å få maksimal utnyttelse av oljen. Ettersom en demper jobber varmes oljen opp og viskositeten endrer seg med temperaturen, som igjen fører til forandring i demperens karakteristikk. BC-Racing har utformet sine coilovere til å ha en så stor andel høykvalitetsolje at makstemperaturen blir lavere og dermed får man mindre endring i demperens ytelse. I tillegg til å benytte kvalitetsmaterialer er demperne trykksatt med nitrogen for å redusere «skumming» i oljen ved hard bruk. Levetiden øker og kjøreegenskapene holdes lenger.

Coiloverens nedre innfesting er justerbar og understellet kan derfor optimaliseres med riktig vektfordeling på hver demper. Ved riktig justering får man den perfekte balanse som sikrer maksimal utnyttelse av dekkenes gripeevne som gir høyere hastighet gjennom svinger og dermed lavere rundetider.

Dette justerbare festet gjør at bilen kan ha en bred variasjon av kjørehøyde – fra standard til så lavt at bilen ikke er kjørbar. Siden justeringen skjer i festet og ikke ved å komprimere fjær/demper beholder man karakteristikken til coiloveren uavhengig av hvilken høyde man ønsker å kjøre.

V1-serien har en 30-steg justering av demperne. Med denne funksjonen kan du justere hardheten til å passe din kjørestil eller bruk av bilen. Ved dragracing vil man gjerne ha et mykere oppsett på bakenden slik at kraftoverføringen går til bakdekkene, mens i drifting vil man kanskje ha et stivere oppsett bak og mykere oppsett foran. Mulighetene for å få understellet akkurat slik man ønsker det er gode med BC-Racing.

Pillowball tårnlager er standard på de fleste coiloverne i V1-serien. Disse er av aluminium og i motsetning til standard gummilager gir disse stivhet til understellet.

Om oppsettet tillater det inkluderes camberjustering i tårnlageret og gir dermed enda en justeringsmulighet for å optimalisere bilen for bruk på enten vei, bane eller til drifting.

Mange har gjort seg erfaringer fra andre coiloversett at rust er en utfordring, spesielt etter vinteren. V1-serien behandlet med svart krommet stål som gir en levedyktighet for å tåle europeiske vintere med snø, salt og kulde. Aluminiumsdelene er anodisert mens resten av ståldelene er pulverlakkert og er med det godt rustet for nordiske forhold.

Bilmerke:
  • BMW
Modell:
  • 3
Generasjon:
  • 1992-1998
Produsent:
BC Racing